Twój koszyk jest pusty.
Dotyczy zamówień opłaconych i zatwierdzonych do godziny 16:00, realizowanych przez UPS w dni robocze.
Zamówienia złożone w weekendy i święta, wysyłane są w pierwszy dzień roboczy.
REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE 4TURBO SP. Z O.O.
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć jest w niniejszym Regulaminie mowa o:
1) Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, korzystającą ze Sklepu i zdolną do złożenia w nim zamówienia na zasadach określonych w Regulaminie;
2) Kodeksie cywilnym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny;
3) Ustawie o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
4) Konsumencie – należy przez to rozumieć konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego;
5) Konto, Konto użytkownika – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną przez Spółkę, której przedmiotem jest utrzymywanie w Sklepie danych Klienta i jego zamówień oraz umożliwienie składanie przez Klienta zamówień przy wykorzystaniu tych danych, dostępna poprzez podanie danych logowania przez Klienta;
6) Podmiocie podobnym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o ile w danym przypadku przepisy prawa nakazują stosować do niej przepisy stosowane do konsumentów;
7) Regulaminie zakupów w sklepie 4Turbo Sp. z o. o. lub Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin, udostępniony na stronie internetowej Spółki w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści i podlegający okresowym zmianom i modyfikacjom;
8) Serwisie telefonicznym – należy przez to rozumieć telefoniczną obsługę Zamawiających i Klientów świadczoną przez pracowników Spółki udzielających dodatkowych informacji Zamawiającym oraz przyjmujących, weryfikujących i potwierdzających przyjęcie zamówienia w imieniu Spółki, dostępną pod numerem telefonu: +48 32 356 75 80;
9) Sklepie – należy przez to rozumieć stronę internetową Spółki dostępną pod adresem: www.4turbo.pl;
10) Spółce – należy przez to rozumieć 4TURBO Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach, 40-541, przy ul. Rzepakowej 1A, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000247313, o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 240 237 294, NIP: 954 253 57 59.
11) Towarze – należy przez to rozumieć produkty zamieszczone w Sklepie i przeznaczone do sprzedaży;
12) Zamawiającym – należy przez to rozumieć Klienta, który złożył Zamówienie;
13) Zamówienie – należy przez to rozumieć ofertę nabycia Towarów przez Zamawiającego, złożoną Spółce, poprzez wypełnienie i złożenie formularza zamówienia.
§ 2
1. Spółka umożliwia kontakt w następującym sposób:
1) telefonicznie – na numer telefonu Serwisu telefonicznego w godzinach jego pracy,
2) pocztą elektroniczną – na adres e-mail: sklep@4turbo.pl,
3) poprzez:
a) czat online umieszczony w widżecie widocznym w Sklepie i obsługiwany przez platformę tawk.to;
b) czat z oficjalnym profilem Spółki na portalach: Instagram i Facebook, do których link znajduje się w Sklepie, obsługiwany przez Meta Platforms Inc.
c) czat z pracownikiem Spółki na numer telefonu wskazany w Sklepie na platformie Whatsapp, obsługiwany przez WhatsApp LLC
2. Narzędzia wskazane w ust. 1 pkt 3:
1) gwarantują zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy Spółką i Klientem, w tym daty i godziny takiej korespondencji – przy czym w przypadku ust. 1 pkt 3 lit. a do zachowania kopii korespondencji przez Klienta konieczne jest podanie przez Klienta adresu e-mail, na który zostanie wysłana kopia konwersacji ze Spółką,
2) spełniają wymogi trwałego nośnika,
3) umożliwiają szybkie i efektywne kontaktowanie się ze Spółką.
3. Kontakt jest możliwy w czasie pracy Serwisu telefonicznego. Klient może, w przypadku pisemnej formy kontaktu, nadać wiadomość poza tymi godzinami, w takim przypadku odpowiedź zostanie udzielona w czasie pracy Serwisu telefonicznego.
§ 3
1. Wszelkie prawa własności intelektualnej, a w szczególności znaki towarowe oraz autorskie prawa majątkowe i niemajątkowe do utworów stanowiących w szczególności elementy graficzne, koncepcyjne (layout) lub techniczne (informacje zapisane w kodzie źródłowym Sklepu) przysługują Spółce i są chronione przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Korzystanie z ww. utworów stanowiących zawartość Sklepu, wprowadzanie w błąd co do autorstwa całości lub części utworów, kopiowanie lub przechowywanie zawartości Sklepu w całości lub w części, rozpowszechnianie utworów bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy oraz rozpowszechnianie utworów bez zgody Spółki jako uprawnionego z autorskich praw majątkowych i niemajątkowych w celach innych niż prywatny i niekomercyjny skutkować będzie naruszeniem praw przysługujących Spółce i stanowi podstawę do dochodzenia roszczeń wynikających z takiego naruszenia.
2. Autorskie prawa majątkowe i niemajątkowe do znaków graficznych identyfikujących producentów towarów oferowanych w Sklepie jak również wszelkie inne nazwy własne tych producentów, przysługują wyłącznie tym podmiotom.
§ 4
1. Wszelkie informacje zawarte w Sklepie i udzielane przez Serwis telefoniczny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamawiający składając Zamówienie składa ofertę zakupu
określonego Towaru na warunkach podanych w jego opisie, podlegającą potwierdzeniu przez Spółkę na zasadach określonych w Regulaminie. 2. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi dopiero w chwili potwierdzenia Zamówienia przez Spółkę, a jeżeli Regulamin wskazuje inny termin – w tym terminie.
3. Spółka zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówień w szczególności w przypadku, gdy nie posiada Towaru we własnym magazynie.
4. Postanowienia Regulaminu odnoszące się do podmiotów podobnych znajdują do nich zastosowanie jedynie wtedy, gdy właściwe przepisy prawa nakazują stosowanie do nich przepisów prawa odnoszących się do konsumentów.
§ 5
Złożenie Zamówienia jest jednoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem postanowień Regulaminu.
§ 6
1. Ze Sklepu mogą korzystać jedynie osoby pełnoletnie posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
2. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3. Korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zamówień oraz zakładanie Konta, wymaga spełniania następujących wymogów technicznych:
1) posiadania dostępu do komputera, laptopa lub innego urządzenia elektronicznego z dostępem do Internetu,
2) posiadania dostępu do poczty elektronicznej,
3) posiadania przeglądarki internetowej w wersji obsługującej Sklep.
4. Spółka świadczy usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu oraz, w przypadku założenia i korzystania z Konta, możliwość śledzenia statusu zamówienia.
5. Spółka informuje, że podczas korzystania przez Klienta ze Sklepu automatycznie zbierane są dane dotyczące Klienta, takie jak adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te zbierane są w formie plików tekstowych, które przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika Sklepu (tzw. cookies).
6. W ramach działalności Sklepu stosowane są dwa rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
7. Pliki te pozwalają na późniejszą identyfikację Klienta w razie ponownego połączenia z komputera, na którym zostały zapisane. Cookies są wykorzystywane przez Sklep w następujących celach: utrzymywania sesji zalogowanego Klienta, dla ułatwienia Klienta korzystania z zasobów Sklepu, w celu dostosowania wyglądu Sklepu do oczekiwań konkretnego Klienta, w celu monitorowania ruchu na stronach Sklepu, w tym porównania częstotliwości korzystania z określonych zasobów przez Klientów.
8. Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu zainstalowanym w urządzeniu Klienta.
9. Klient może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies (blokowanie plików cookies), co w przyszłości uniemożliwi przechowywanie plików cookies w urządzeniu Klienta. Klient, który nie
wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies (zastosuje blokadę plików cookies) powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych. Proces wyrażania zgody na wykorzystywanie plików cookies różni się w zależności od używanej przez Klienta przeglądarki. 10. Klient, który chce usunąć dotychczasowe pliki cookies powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych lub usunąć pliki cookies ręcznie. Proces usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez Klienta przeglądarki. Zablokowanie lub usunięcie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu, a w niektórych przypadkach uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji.
11. Spółka stosuje Google Analytics, będący systemem służącym do analityki internetowej i umożliwiającym Spółce pogląd danych na temat ruchu i zainteresowania Sklepem jak również danych na temat Klienta (obejmujących, przykładowo, dane na temat wieku czy też płci Klientów). Dane te wykorzystywane są przez Spółkę w celu dostosowania funkcjonalności Sklepu do oczekiwań osób z niego korzystających, tworzenia statystyk oglądalności, poprawy trafności wyników wyszukiwania oraz w celu monitorowania ruchu na stronach Sklepu.
12. Klient, który chce usunąć swoje dane z systemu Google Analytics (nie wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych przez ww. system) powinien zastosować blokadę plików cookies, o której mowa w ust. 9 powyżej jak również przysługuje mu prawo do usunięcia danych z bazy w Google Analytics (opcja dostępna pod adresem strony internetowej: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout).
Towary
§ 7
1. Spółka oświadcza, że sprzedawane za pośrednictwem Sklepu Towary są fabrycznie nowe (z zastrzeżeniem ust. 2), wolne od wad fizycznych i prawnych.
2. Spółka może sprzedawać również Towary używane, pochodzące z demontażu. W takim przypadku Towar jest oznaczony w Sklepie jako pochodzący z demontażu, a jego stan - opisany.
§ 8
1. Sklep sprzedaje również Towary będące specjalistycznymi podzespołami i częściami samochodowymi z zastosowaniem do samochodów przeznaczonych do użytku poza drogami publicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych, w szczególności na torach i odcinkach zamkniętych.
2. Każdy Towar oznaczony jest jako przeznaczony do użytku specjalistycznego (wyłącznie poza drogami publicznymi) albo do użytku drogowego (gdy Towar może być używany na drogach publicznych). W przypadku braku odpowiedniego oznaczenia, należy przyjąć, że Towar jest przeznaczony do użytku specjalistycznego.
§ 9
1. Towary sprzedawane w Sklepie mogą być montowane w samochodach wyłącznie przez osoby wykwalifikowane, wyposażone w odpowiedni sprzęt oraz spełniające inne warunki do ich montażu.
2. Spółka prowadzi jedynie sprzedaż Towarów i nie ponosi odpowiedzialności za działania osób, o których mowa w ust. 1.
3. Spółka nie udziela również doradztwa w przedmiocie sposobu montażu ani nie instruuje, w jaki sposób taki montaż wykonać. Zamawiający ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawidłowy montaż Towarów.
4. Zamawiający jest wyłącznie odpowiedzialny za wybór Towaru, w tym za jego dopasowanie do potrzeb Zamawiającego. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za niedopasowanie Towaru do potrzeb Zamawiającego, w tym w przypadku, gdy Towar nie może zostać zamontowany w samochodzie Zamawiającego z powodów technicznych. Zamawiający może, przed złożeniem Zamówienia, zwrócić się do Spółki z pytaniem o dopasowanie Towaru do jego zamierzonego wykorzystania. Udzielane przez Spółkę informacje mają charakter poglądowy i są oparte wyłącznie na danych przekazanych przez Zamawiającego. Spółka nie odpowiada za ich poprawność, w szczególności w przypadku, gdy Zamawiający nie podał jakichkolwiek istotnych informacji lub podał informacje nieprawdziwe, niepełne lub mylące.
§ 10
Towar może być stosowany na terenie określonego kraju jeżeli posiada stosowne dopuszczenia (homologację). Spółka nie gwarantuje dopuszczalności użytku Towaru w jakimkolwiek kraju, z wyjątkiem Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli wskazano, że Towar nadaje się do użytku drogowego, przy czym wyłącznie w stosunku do konsumentów i podmiotów podobnych.
§ 11
Towary oferowane do sprzedaży przez Sklep na indywidualne zamówienie Klienta nie podlegają zwrotowi ani wymianie, z zastrzeżeniem uprawnień przysługujących konsumentom i podmiotom podobnym.
Złożenie i realizacja Zamówienia
§ 12
1. Sklep działa całą dobę, za wyjątkiem przerw spowodowanych przyczynami technicznymi (np. awarią lub konserwacją serwera). Spółka nie gwarantuje dostępności Sklepu w jakichkolwiek terminach i może bez zapowiedzi przeprowadzać konserwacje i w inny sposób ograniczać dostępność do Sklepu.
2. Serwis telefoniczny działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 17:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Spółka może, za uprzednim ogłoszeniem tego faktu w Sklepie, zawiesić funkcjonowanie Serwisu telefonicznego również w innym terminie.
§ 13
Zamówienia złożone w Sklepie są weryfikowane i potwierdzane w godzinach pracy Serwisu telefonicznego.
§ 14
Zamówienie jest realizowane pod warunkiem potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Spółkę, gdzie czynność tę wykonują pracownicy Serwisu telefonicznego.
§ 15
Warunkiem złożenia Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza, przez które rozumie się wypełnienie co najmniej zawartych w nim pól obowiązkowych do wypełnienia. Klient ma również możliwość korzystania ze Sklepu poprzez zarejestrowanie się (utworzenie Konta użytkownika), którego obsługa ze strony Sklepu jest nieodpłatna, a umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Klient może w każdym czasie rozwiązać umowę o prowadzenie Konta użytkownika ze skutkiem natychmiastowym zawiadamiając o tym Spółkę. Spółka również może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, z wyłączeniem konsumentów i podmiotów podobnych, w stosunku do których możliwe jest wypowiedzenie umowy z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, natomiast rozwiązanie
umowy ze skutkiem natychmiastowym, za uprzednim wezwaniem do usunięcia naruszeń w terminie 7 dni, ma zastosowanie w przypadku naruszenia Regulaminu. Zawarcie umowy o prowadzenie Konta następuje z chwilą otrzymania przez Klienta formularza rejestracyjnego na wskazany przez niego adres e-mail.
§ 16
1. Po otrzymaniu formularza Zamówienia Sklep wysyła do Zamawiającego potwierdzenie jego wysłania w terminie jednego dnia od daty jego otrzymania.
2. W przypadku, gdy termin upływa w dniu, w którym Serwis telefoniczny nie działa, termin upływa w pierwszym dniu działania Serwisu telefonicznego.
3. Potwierdzenie wysłania formularza Zamówienia nastąpi drogą elektroniczną na podany przez Zamawiającego w Zamówieniu adres poczty e-mail.
§ 17
1. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia lub odmowa przyjęcia Zamówienia nastąpi w terminie jednego dnia od daty potwierdzenia złożenia zamówienia wysłanego na podany przez Zamawiającego w Zamówieniu adres poczty e-mail.
2. W przypadku, gdy termin upływa w dniu, w którym Serwis telefoniczny nie działa, termin upływa w pierwszym dniu działania Serwisu telefonicznego.
§ 18
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera:
1) numer Zamówienia – nadany przez Spółkę numer Zamówienia złożonego przez Zamawiającego,
2) potwierdzenie danych Zamawiającego,
3) termin realizacji Zamówienia,
4) wysokość zaliczki, jeżeli jest ona wymagana przez Regulamin,
5) ewentualne dodatkowe koszty, w tym koszty dostawy, naliczane zgodnie z aktualnymi kosztami wskazanymi w Sklepie.
§ 19
Sklep może odmówić przyjęcia zamówienia w szczególności w przypadku, gdy:
1) Zamawiający niepoprawnie wypełni formularz Zamówienia lub
2) wystąpią inne okoliczności uniemożliwiające lub utrudniające realizację Zamówienia (np. brak dostępności Towarów).
§ 20
1. Terminy realizacji zamówienia, rozumiane jako termin wysłania zamówionego Towaru do Zamawiającego, są następujące:
1) w odniesieniu do Towarów znajdujących się na magazynie Sklepu – w następnym dniu roboczym po dniu zawarcia umowy;
2) w odniesieniu do pozostałych Towarów – termin realizacji uzgadniany jest każdorazowo z Zamawiającym;
3) Ze względu na szczególne potrzeby Zamawiającego zamówienie może zostać zrealizowane w trybie przyspieszonym – tzw. Zamówienie Ekspresowe. Warunki Zamówienia Ekspresowego i wysokość dodatkowej opłaty związanej z realizacją Zamówienia Ekspresowego ustalane są indywidualnie z Zamawiającym.
2. Czas dostawy Towaru zależny jest od wybranej przez Zamawiającego opcji dostawy. Przewidywany czas dostawy jest uwidoczniony w Sklepie.
§ 21
1. Zamawiający może złożyć zamówienie na towary nieobjęte ofertą Sklepu, zbieżne z jego asortymentem („Zamówienie Indywidualne”).
2. Zamówienie Indywidualne składane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Zamówienie Indywidualne realizowane jest na podstawie odrębnej umowy zawartej ze Spółką, w przypadku w którym Spółka posiada możliwość realizacji takiego Zamówienia Indywidualnego, w szczególności mając na uwadze dostępność Towaru objętego takim zamówieniem. Spółka może bez żadnej przyczyny odmówić zawarcia umowy o Zamówienie Indywidualne.
4. W przypadku Towarów, które oznaczone są w Sklepie jako niedostępne w magazynie, ich zamówienie realizowane jest jako Zamówienie Specjalne i wymaga zaliczki.
Zawarcie umowy
§ 22
Umowa zostaje zawarta:
1) w przypadku, gdy Zamówienie jest realizowane bez obowiązku wpłacenia zaliczki przez Zamawiającego – z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Spółkę.
2) w przypadku, gdy Zamówienie jest realizowane z obowiązkiem wpłacenia zaliczki przez Zamawiającego – z chwilą wpływu pełnej kwoty zaliczki na rachunek bankowy Spółki, którego numer wskazany jest w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia; uchybienie terminowi wpłaty zaliczki powoduje, że umowa nie dochodzi do skutku.
Sposób i koszty dostawy
§ 23
1. Sposobami dostawy zamówionego Towaru są:
1) dostawa kurierem na adres wskazany przez Zamawiającego:
a) za przedpłatą,
b) za pobraniem (płatność za Towar przy odbiorze przesyłki przez Zamawiającego),
2) odbiór osobisty Towaru przez Zamawiającego.
2. Odbiór osobisty Towaru następuje w siedzibie Spółki i w godzinach wskazanych w informacji o gotowości Towaru do odbioru.
§ 24
Kosztami dostawy są koszty przesyłki Towaru do Zamawiającego za pośrednictwem przewoźnika.
§ 25
1. Koszty dostawy Towaru są wskazane w Sklepie w zakładce „Dostawa i płatność”.
2. W przypadku Zamówienia opłaconego z wykorzystaniem systemu PayPal jest pobierana dodatkowa prowizja, w wysokości 3,75%. Prowizję uiszcza Zamawiający.
3. W przypadku dostawy Towarów o masie powyżej 30 kg lub wymiarach przekraczających jedną z podanych wartości (200×80x80mm), koszty dostawy Towaru ustalane są indywidualnie.
4. Koszty dostawy określone w § 25 zostaną wskazane w powiadomieniu o przyjęciu Zamówienia.
5. Z wyłączeniem umów z konsumentami i podmiotami podobnymi, Spółka nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie Towaru i szkody powstałe z winy firmy kurierskiej.
Cena i warunki płatności
§ 26
1. Wszystkie podane w Sklepie kwoty są kwotami brutto i zawierają podatek VAT, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadku Zamawiających będących podatnikami VAT z siedzibą poza Rzecząpospolitą Polską na terenie Unii Europejskiej i zarejestrowanych jako podatnik VAT UE oraz Zamawiających z siedzibą poza Unią Europejską – ze zweryfikowanym przez Spółkę Kontem, którzy zalogowani są do swego Konta, kwoty prezentowane są bez podatku VAT. Wszelkie podatki i cła płacone są przez Zamawiającego w kraju, do którego następuje doręczenie.
3. Spółkę i Zamawiającego wiąże cena wskazana w potwierdzeniu wysłania formularza Zamówienia. Jednakże w przypadku Zamówień Specjalnych cena ta może ulec zmianie aż do potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Spółkę, o czym Zamawiający zostanie poinformowany. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę ceny w ciągu 3 dni od dnia otrzymania takiej informacji, a brak zgody powoduje, że do zawarcia umowy nie dochodzi.
§ 27
1. Przed wysyłką (wydaniem) Towaru wymagana jest zapłata całej ceny Zamówienia, chyba że Zamawiający wybrał dostawę za pobraniem -w takim przypadku wydanie towaru przez przewoźnika następuje za zapłatą całej ceny. Nie wpływa to na obowiązek zapłaty zaliczki, jeżeli jest wymagana. Poprzez chwilę zapłaty rozumie się chwilę uznania rachunku bankowego Spółki, jeżeli następuje ona przelewem.
2. W przypadku nieopłacenia Zamówienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia, Spółka uprawniona jest do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, za uprzednim wezwaniem do opłacenia Zamówienia w terminie 3 dni od dnia otrzymania wezwania, co nie uchybia uprawnieniom wynikającym z przepisów prawa, chyba że wybrano Odbiór osobisty albo dostawę za pobraniem.
§ 28
1. Spółka może wymagać wpłaty zaliczki w przypadku Zamówień Indywidualnych i Zamówień Specjalnych. Wysokość zaliczki jest określana przez Spółkę w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia i wynosi nie więcej niż 100% ceny zamówionego Towaru.
2. Zaliczka może zostać wpłacona w sposób określony w § 29 w terminie 3 dni od daty otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia, chyba że co innego wynika z potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Przez chwilę zapłaty rozumie się chwilę uznania rachunku bankowego Spółki, jeżeli następuje ona przelewem.
§ 29
1. Cena za Zamówienie może być uregulowana, zgodnie z formą wybraną przez Zamawiającego w formularzu Zamówienia, w następujący sposób:
1) gotówką w kasie Spółki w godzinach pracy Serwisu telefonicznego;
2) przelewem na rachunek bankowy Spółki;
3) za pośrednictwem PayPal;
4) za pośrednictwem serwisu imoje.pl;
5) przy odbiorze Towaru w siedzibie Spółki .
2. Operator usługi, o której mowa w ust. 1 pkt 2-4, może pobierać dodatkowe prowizje za dokonanie płatności. Takie prowizje ponosi Zamawiający.
§ 30
1. W razie odbioru osobistego i płatności przy odbiorze Towaru Zamówiony Towar zostanie wydany Zamawiającemu pod warunkiem uregulowania pełnej jego ceny wraz z kosztami dostawy. Odmowa zapłaty przez Zamawiającego uprawnia Spółkę do odstąpienia od umowy przez Spółkę w terminie 7 dni, co nie uchybia uprawnieniom wynikającym z przepisów prawa. W przypadku odbioru osobistego, Zamówienie oczekuje na odbiór przez 14 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego powiadomienia o gotowości do odbioru. Nieodebranie Zamówienia w terminie uprawnia Spółkę do odstąpienia od umowy w ciągu następnych 14 dni po uprzednim wezwaniu do odbioru w terminie 7 dni, co nie uchybia uprawnieniom wynikającym z przepisów prawa.
2. Wraz z zamówionym Towarem, na żądanie Zamawiającego, Sklep przesyła fakturę VAT w formie papierowej. W razie braku takiego żądania , faktura VAT doręczana zostaje drogą elektroniczną na podany przez Zamawiającego adres poczty elektronicznej. Akceptacja niniejszego regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług na zasadach opisanych w Regulaminie.
Zmiany w asortymencie Sklepu
§ 31
Spółka zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w asortymencie Sklepu oraz do zmiany cen Towarów.
Reklamacje
§ 32
1. Z zastrzeżeniem art. 557 Kodeksu Cywilnego art. 43b ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, Spółka ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za fizyczne wady Towaru, rozumianej jako niezgodność rzeczy sprzedanej z umową zawartą ze Spółką, chyba że Zamawiający wiedział o istnieniu wady w chwili zawarcia umowy lub odbioru Towaru. W przypadku konsumenta i podmiotu podobnego, Spółka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta, chyba że Zamawiający, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43b ust. 2-3 ustawy o prawach konsumenta, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru. Zamawiający zobowiązany jest zwrócić uwagę na stan Towaru w chwili odbioru, w tym czy przesyłka nie jest zniszczona lub uszkodzona, zaś w razie ujawnienia takich wad przesyłki, powinien żądać sporządzenia odpowiedniego protokołu przez dostawcę lub niezwłocznie, nie później niż następnego dnia po odbiorze, zgłosić to Spółce.
2. Wyłącza się rękojmię w najszerszym możliwym zakresie w stosunku do Zamawiających niebędących konsumentami ani podmiotami podobnymi.
3. Reklamacje dotyczące niekompletności dostarczonego Towaru lub jego uszkodzenia mogą być rozpatrywane jedynie pod warunkiem sporządzenia przez Zamawiającego przy odbiorze Towaru protokołu reklamacyjnego w obecności osoby dostarczającej Towar, co nie wyłącza uprawnień z tytułu braku zgodności Towaru z umową przysługujących Zamawiającemu będącemu konsumentem lub podmiotem podobnym, przewidzianych ustawie o prawach konsumenta.
§ 33
Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przy użyciu Towarów lub samochodów zmodyfikowanych przy użyciu Towarów.
§ 34
1. Spółka nie udziela informacji co do możliwości zastosowania Towarów umieszczonych w Sklepie do poszczególnych marek samochodów.
2. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia samochodów spowodowane niewłaściwym zastosowaniem lub montażem zamówionych w Sklepie Towarów.
§ 35
Spółka w szczególności nie ponosi, w najszerszym dozwolonym przepisami prawa zakresie, odpowiedzialności za:
1) szkody wynikłe ze stosowania zamówionych Towarów – z wyjątkiem przewidzianej przez przepisy prawa odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową;
2) szkody wynikłe z nieprawidłowego montażu zamówionych Towarów, w szczególności za nieprawidłowy montaż uznaje się dokonanie montażu przez podmiot nie spełniający warunków określonych w § 9 ust. 1 Regulaminu;
3) utratę przez Zamawiającego uprawnień wynikających z gwarancji lub rękojmi udzielonej mu przez producenta lub sprzedawcę samochodu, w którym zastosowano zamówione Towary;
4) utratę przez Zamawiającego uprawnień wynikających z polisy ubezpieczeniowej lub innej podobnej umowy;
5) kary lub inne obowiązki i ciężary oraz sankcje nałożone na Zamawiającego w wyniku naruszenia § 8 Regulaminu;
6) niezadowalające wyniki na zawodach sportowych, nieuzyskanie nagród, punktów i innych świadczeń.
§ 36
1. Reklamacje składane są w formie pisemnej na adres Spółki albo w formie dokumentowej na adres e-mail: sklep@4turbo.pl.
2. Wraz ze złożeniem reklamacji dotyczącej Towarów Zamawiający zobowiązany jest dostarczyć Spółce reklamowany Towar. Zamawiający, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi lub zwraca rzecz w razie odstąpienia od umowy, jest obowiązany na koszt Spółki dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca wskazanego przez Spółkę.
3. Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Spółkę, a w przypadku konsumentów lub podmiotów podobnych – 14 dni.
4. Brak udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 3 powyżej poczytywany jest za uznanie reklamacji.
5. Konsument ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Uczestnictwo Spółki w takim sposobie rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń wymaga jej każdorazowej, indywidualnej zgody. Więcej informacji można uzyskać pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/. Spółka wskazuje link do platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/
index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
§ 37
1. Z zastrzeżeniem art. 560 Kodeksu Cywilnego albo art. 43e ustawy o prawach konsumenta, w przypadku uznania reklamacji przez Spółkę dostarczy ona Zamawiającemu Towar naprawiony lub wolny od wad.
2. W przypadku braku możliwości dostarczenia Zamawiającemu Towaru naprawionego lub wolnego od wad , Zamawiającemu przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od umowy. W takim przypadku Spółka zwróci na rzecz Zamawiającego uiszczoną przez niego całość lub część ceny Towaru, w terminie 7 dni od otrzymania oświadczenia.
Odstąpienie od umowy
§ 38
1. Zamawiający będący konsumentem, jak również podmiot podobny, ma prawo odstąpić od zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru poprzez złożenie Spółce odpowiedniego oświadczenia, bez podania przyczyny, na warunkach określonych w informacji o odstąpieniu od umowy stanowiącej ciąg dalszy Załącznika nr 1 do Regulaminu. Zamawiający może wykorzystać wzór oświadczenia stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Zamawiającego lub służących do zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb.
3. Nie jest możliwe odstąpienie od umowy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1. W razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu po upływie tego terminu, Spółka może:
1) przyjąć zwracany Towar, o ile został zwrócony w stanie nienaruszonym (tj. bez żadnych śladów użycia, w stanie kompletnym i bez naruszenia jakichkolwiek elementów opakowania), w takim wypadku Spółka jest uprawniona do zwrotu wyłącznie 80% ceny zapłaconej przez Zamawiającego,
2) przyjąć zwracany Towar, przy czym jeśli został zwrócony w naruszonym opakowaniu, Spółka jest uprawniona do zwrotu wyłącznie 50% ceny zapłaconej przez Zamawiającego.
Spółka nie jest zobowiązana do przyjęcia zwrotu Towaru i skorzystanie z tego prawa jest pozostawione jej wyłącznej ocenie. Spółka może również zaproponować odmienny stosunek zwracanej ceny.
§ 39
Zamawiający zobowiązany jest przy odstąpieniu od umowy niezwłocznie zwrócić otrzymany Towar, nie później jednak niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Umowa w takim wypadku jest uważana za niezawartą. Wraz ze zwracanym Towarem Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu otrzymanej faktury VAT.
§ 40
1. Zamawiający ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
2. Zamawiający ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Spółka odmówi przyjęcia Towaru odesłanego przez Zamawiającego na jej koszt.
3. Spółka zwróci Zamawiającemu poniesione koszty dostawy Towaru do Zamawiającego w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Spółkę. Spółka nie zwraca dodatkowych kosztów w przypadku wyboru innego sposobu dostarczenia towaru niż najtańszy.
§ 41
1. Spółka zwróci Zamawiającemu uiszczoną przez niego cenę w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przez Zamawiającego od umowy sprzedaży, przy czym Spółka może dokonać potrącenia zwracanej kwoty z wysokością odszkodowania należnego jej z tytułu zmniejszenia wartości Towaru wskazanej w § 40 ust. 1. Spółka może wstrzymać się ze zwrotem aż
do otrzymania Towaru lub otrzymania dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 2. Uiszczona cena zostanie zwrócona Zamawiającemu na wskazany przez niego numer rachunku bankowego lub przekazem pocztowym, w sposób, który został uprzednio wykorzystany przez Zamawiającego.
§ 42
W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w § 38 Regulaminu wyłączających możliwość odstąpienia od umowy, Spółka powiadomi Zamawiającego o odmowie przyjęcia zwróconego Towaru z jednoczesnym wezwaniem Zamawiającego do jego odebrania.
Ochrona danych osobowych
§ 43
1. Spółka gromadzi i przetwarza dane osobowe Zamawiających i Klientów w następującym zakresie: dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu, płeć, informacje na temat płatności i historii płatności, informacje na temat historii zamówień, informacje niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane zgromadzone w plikach cookies.
2. Spółka gromadzi i przetwarza dane osobowe Zamawiających i Klientów w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy:
1) celem zarządzania zakupami dokonanymi online w Sklepie w celu przetwarzania zamówień i zwrotów oraz wysyłania Zamawiającym powiadomień o statusie dostawy lub w przypadku jakichkolwiek problemów z dostawą produktów, dla celów zarządzania płatnościami oraz dla celów rozpatrywania reklamacji i zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących produktów – w oparciu o Art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), a więc w związku z niezbędnością przetwarzania danych osobowych dla celów realizacji umowy;
2) celem przesyłania ofert marketingowych, ankiet oraz zaproszeń za pośrednictwem poczty elektronicznej – tylko jeżeli Zamawiający lub Klient wyrazi zgodę na otrzymywanie takich komunikatów, w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
3) w celu obsługi konta Klienta w Sklepie – w związku z niezbędnością przetwarzania danych dla celów realizacji umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
4) w celu wypełnienia obowiązków nałożonych na Spółkę w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa – w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, a więc jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5) W celu ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, na podstawie uzasadnionego interesu administratora, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
3. Do danych osobowych Zamawiających i Klientów mają dostęp jedynie pracownicy Spółki w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia, prowadzenia konta w Sklepie i przeprowadzenia akcji marketingowej (o ile na przetwarzanie danych także w tym zakresie Zamawiający lub Klient wyrazi zgodę), jak również podmioty trzecie – dostawcy usług na rzecz Spółki (w szczególności podmioty świadczące usługi prawne w przypadku dochodzenia roszczeń, podmioty świadczące usługi księgowe na rzecz Spółki, agencje reklamowe, dostawcy usług informatycznych oraz dostawcy usług kurierskich). Spółka nie przekazuje danych osobowych Klienta lub Zamawiającego, nie sprzedaje ich ani nie wymienia się nimi w celach marketingowych z
podmiotami trzecimi na zasadach innych niż sytuacje powierzenia przetwarzania danych osobowych lub ich udostępnienia w oparciu o przepisy prawa. 4. Zamawiającemu lub Klientowi przysługuje:
1) Prawo dostępu do danych osobowych – Klient lub Zamawiający może w każdej chwili zażądać informacji o tym, jakie dane osobowe Spółka przechowuje;
2) Prawo do przenoszenia danych osobowych – w sytuacji, gdy Spółka przetwarza dane osobowe w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub zawartej umowy, Klientowi lub Zamawiającemu przysługuje prawo otrzymania kopii danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie;
3) Prawo do żądania sprostowania danych osobowych - Klient lub Zamawiający może w każdej chwili zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeżeli są one niepoprawne, a także uzupełnienia niekompletnych danych;
4) Prawo do żądania usunięcia danych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania - Klient lub Zamawiający może w każdej chwili zażądać usunięcia swoich danych osobowych
5) Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania – Klient lub Zamawiający może w każdej chwili zażądać ograniczenia zakresu, w jakim przetwarzane są jego dane osobowe
6) Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Możliwość realizacji niektórych praw określonych w ust. 4 powyżej może być ograniczona w związku z obowiązkami nałożonymi na Spółkę w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa (np. koniecznością przechowywania określonych dokumentów księgowych lub rachunkowych przez okresy wynikające z przepisów prawa), w związku z niezrealizowanym jeszcze zamówieniem złożonym przez Zamawiającego (a więc jeżeli dalsze przetwarzanie jest konieczne do realizacji umowy) lub też w związku z ewentualnymi roszczeniami, które mogą przysługiwać Spółce względem Klientów lub Zamawiających.
6. W przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o zgodę Klienta lub Zamawiającego, Klientowi lub Zamawiającemu przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku przetwarzania danych na podstawie przesłanki uzasadnionego interesu, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją - wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
7. Podanie danych osobowych przez Klient lub Zamawiającego jest dobrowolne, jednak warunkuje możliwość realizacji celów, o których mowa w ust. 2 powyżej.
8. Spółka nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w szczególności w formie profilowania.
9. Spółka przetwarza dane osobowe Zamawiających i Klientów przez różne okresy, wynikające (i) z powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. koniecznością przechowywania określonych dokumentów księgowych lub rachunkowych przez okresy wynikające z przepisów prawa), (ii) przez okres ważności udzielonej zgody dla celów marketingowych lub dla celów założenia i obsługi konta w Sklepie (do momentu wycofania zgody), (iii) przez okres niezbędny dla realizacji umowy oraz jej późniejszego rozliczenia i ewentualnego dochodzenia roszczeń z takiej umowy (jeżeli Zamawiający dokonał zakupu w Sklepie).
10. Klient/Zamawiający ma prawo złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Postanowienia końcowe
§ 46
Towary przedstawione na zdjęciach umieszczonych w Sklepie mogą odbiegać swoim wyglądem od oryginału i fakt ten nie może stanowić podstawy do reklamacji Towaru, jeżeli Towary nie posiadają wad fizycznych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego albo nie są niezgodne z umową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
§ 47
Niektóre towary dostępne w Sklepie nie posiadają lub mogą nie posiadać dopuszczenia do stosowania ich na drogach publicznych, a co za tym idzie ich stosowanie narusza lub może naruszać przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym i innych aktów normatywnych. Ponadto zastosowanie ww. towarów może ograniczyć lub wyłączyć uprawnienia nabywcy z tytułu gwarancji lub rękojmi udzielonej mu przez osoby trzecie na pojazd, w którym zastosowano przedmiotowe towary.
§ 48
Wszelkie korzyści i ciężary związane z Towarem (w tym ryzyko jego przypadkowej utraty) przechodzą na Zamawiającego z chwilą otrzymania przez niego Towaru, przy czym w przypadku podmiotów niebędących konsumentem i podmiotem podobnym chwila ta to wydanie Towaru przewoźnikowi – o ile ma on dostarczyć Towary Zamawiającemu. Z tą też chwilą następuje wydanie Towarów w rozumieniu przepisów prawa.
§ 49
1. Spółka zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w treści Regulaminu.
2. Zamawiającego obowiązują postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia, chyba że Spółka poinformowała Zamawiającego o zmianach w Regulaminie w okresie od dnia złożenia zamówienia do dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, przy czym w takim przypadku Zamawiający może od umowy odstąpić w terminie 3 dni od dnia powiadomienia go o tej zmianie. Brak odstąpienia jest traktowany za akceptację zmienionego Regulaminu.
§ 50
1. Prawem właściwym dla stosunków prawnych wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wyraźnie wyłącza się stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 roku.
2. Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle niniejszej umowy rozpatrywane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Spółki, z zastrzeżeniem spraw, gdy Zamawiającym będzie konsument, do których stosuje się właściwe przepisy prawa.
Katowice, dnia 12 kwietnia 2024 roku.
Data aktualizacji: 2024-04-12 17:45:00